27

Zájezd Island - velký okruh pro pokročilé

od 48 010 Kč
do oblíbených

městečko BORGANES • kráter GRABRÓK • KEFLAVÍK • skansen GLAUMBAER • rybářský přístav SIGLUFJÖRDUR • AKUREYRI • vodopád GODAFOSS • jezero MÝVATN • pozorování velryb v HÚSAVÍKU • kaňon ÁSBYRGI • JÖKULSÁ Á FJÖLLUM • vodopád DETTIFOSS • vodopád HENGIFOSS • jezero LÖGURIN • přístav HÖFN • ledovcová laguna JÖKULSÁRLÓN • ledovce národního parku SKAFTAFELL • městečko VÍK • Černá pláž • útes DÝRHOLAEY • vodopád SKOGAFOSS • REYKJAVÍK

Tam i zpět letecky z Prahy!

Zájezd s českým průvodcem terénním autem!

Malá skupina max. 8 cestujících!

Doprava Letecky
Strava Bez stravování

Filtr

Cena od
Objednat

Popis
městečko BORGANES • kráter GRABRÓK • KEFLAVÍK • skansen GLAUMBAER • rybářský přístav SIGLUFJÖRDUR • AKUREYRI • vodopád GODAFOSS • jezero MÝVATN • pozorování velryb v HÚSAVÍKU • kaňon ÁSBYRGI • JÖKULSÁ Á FJÖLLUM • vodopád DETTIFOSS • vodopád HENGIFOSS • jezero LÖGURIN • přístav HÖFN • ledovcová laguna JÖKULSÁRLÓN • ledovce národního parku SKAFTAFELL • městečko VÍK • Černá pláž • útes DÝRHOLAEY • vodopád SKOGAFOSS • REYKJAVÍK

Zájezd volně navazuje na náš osvědčený zájezd „Island – mezi ledovci, sopkami a horkými prameny. Doporučujeme jej tedy těm, kteří chtějí poznávat další z mnoha přírodních krás tohoto podivuhodného sopečného ostrova.

Islandje ostrov ležící v Severním Atlantiku v těsné blízkosti polárního kruhu. Své poloze v oblasti Středoatlantského hřbetu, na rozhraní dvou kontinentálních desek, kde se magma nachází velmi blízko pod povrchem, vděčí za mimořádně bohatou sopečnou aktivitu. S tímto souvisí i častý výskyt horkých pramenů a gejzírů. Typickým rysem zdejší krajiny je množství jezer a řek s mnoha vodopády. Zhruba 11% ostrova je pokryto ledovci, pod nimiž jsou ukryty aktivní vulkány. Právě proto se i vžilo označení „Ostrov ohně a ledu“.

Doprava na Islandu a průvodce. Doprava bude zajištěna vozidlem 4x4 pro 8 osob + řidič. Z toho vyplývá, že maximální velikost skupiny bude 8 osob a přístup ke každému zákazníkovi naprosto osobní. Řidičem a průvodcem v jedné osobě bude pan Jan Smejkal, který se touto činností na Islandu zabývá již dlouhá léta, vždy po celou letní sezónu a za tu dobu měl příležitost se seznámit se všemi krásami, které tento ostrov nabízí.

Počasí je zde proměnlivé, severské, na jihozápadě zmírňované Golfským proudem s častějšími srážkami, provázených silným větrem. V plném létě slunce zapadá na necelé 2 hodiny, v nejhlubší zimě vydává skomíravé světlo sotva čtyři hodiny denně.

Historie ostrova je neméně zajímavá. Za jeho objevení a osídlení se zasloužili Vikingové převážně z Norska, kteří na svých lodích podnikali odvážné objevitelské cesty severním Atlantikem, přes Grónsko až do Severní Ameriky. Zdejší obyvatelé byli od pradávna nuceni vzdorovat drsnému podnebí, přírodním živlům i ničivým katastrofám. V dnešní době se Island řadí mezi země s nejvyšší životní úrovní. Na ostrově žije 350.000 obyvatel, z toho asi 2/3 v Reykjavíku a jeho blízkém okolí.

Vnitrozemí je neobydlené. Díky neexistenci průmyslu a jiných zdrojů znečištění si návštěvník na ostrově užívá nejčistšího vzduchu a vody. Island věnuje velkou pozornost ochraně životního prostředí.

Cesty do vnitrozemí jsou nezpevněné, s množstvím brodů. Často vedou pískem a lávovými poli, proto jsou určena výhradně pro terénní vozidla. Pro přepravu na ostrově využíváme výhod vozidla s pohonem všech kol, které nám umožňuje navštívit oblasti a místa běžným vozidlům nedostupná.


Doprava na Island je zajištěna leteckou společností Icelandair.
Předpokládaný letový řád (místní časy):
Praha - Island 14:05-16:00
Island - Praha 07:30-13:15

Časy letů jsou orientační. Závazné časy letů budou uvedeny v pokynech na zájezd, které budou zaslány zákazníkovi před odjezdem e-mailem nebo poštou.


V ceně letu je jedno odbavené zavazadlo na osobu o hmotnosti do 23 kg a jedno příruční zavazadlo do 10 kg.

Rozměry příručního zavazadla - max. 55x40x20 cm, rozměry odbaveného zavazadla - součet jeho délky, šířky a výšky včetně držadel, postranních kapes a koleček nesmí přesáhnout 158 cm.

1. den
Odlet z Prahy v 14:05 hod., přílet na Island ve 16:00 místního času (o dvě hod. méně). Přesun po Ring route 1 na sever ostrova na ubytování. Cestou se budeme kochat impozantním masívem Esja, překonáme Hvalfjördur podmořským tunelem, zastavíme v městečku Borganes, prohlédneme si pozoruhodný kráter Grabrók.

2. den
Navštívíme starou farmu - skanzen Glaumbaer. Jedná se o unikátní soubor drnových budov – typickou islandskou architekturu zdokonalovanou od počátků osídlení. Zde si můžete udělat obrázek o způsobu života místních obyvatel v 18. a 19. století. Rybářský přístav Siglufjördur bude nejsevernějším bodem naší cesty. Od počátku 20. století byl centrem rybolovu severního Islandu. Budete zde mít možnost navštívit zajímavé muzeum, zaměřené na lov a zpracování sleďů. Dlouhými tunely, které vybudoval Metrostav, se dostaneme do největšího islandského fjordu – Eyjafjörduru, v jehož závěru leží druhé největší město Islandu - Akureyri, jemuž se také někdy říká Hlavní město severu. Akureyri se pyšní největším počtem slunečných dnů na Islandu. Obklopuje jej kulisa vysokých hor, kde se nachází největší lyžařské středisko v zemi. Po prohlídce města budeme pokračovat ke známému vodopádu Godafoss, který patří mezi nejkrásnější vodopády na severu ostrova. Jeho název (vodopád Bohů) pochází z období přijetí křesťanství (r. 1000 n.l.), kdy místní náčelník vhodil do tohoto vodopádu své pohanské bůžky, čímž stvrdil přijetí nového náboženství.

3. den
Dnes nás bude čekat jezero Mývatn (Komáří jezero), které vzniklo při jedné z erupcí, kdy lávové proudy přehradily odtok vody. Místní zvláštností jsou tzv. pseudokrátery, které tvoří v jezeře ostrůvky. Ptáci zde nacházejí dostatek potravy, proto zde hnízdí nejvíce druhů z celého Islandu, včetně vzácného hohola islandského. K jejich ochraně zde byla zřízena přírodní rezervace. Celé oblasti dominuje sopka Krafla se zajímavou kalderou. Dále uvidíme geotermální oblast Námaskard – oblast bahenních sopek, kráter Hverfjall – 420 m vysoký tufový prsten, jeskyni Grjótagjá s termální vodou o teplotě 45 stupňů. Uvidíme i lávové pole a roztodivné útvary vzniklé sopečnou činností před zhruba 2 tisíci lety - Dimuborgir.

4. den
Navštívíme přístav Húsavík, kde jsou nejlepší podmínky pro pozorování velryb, případně můžete zvolit prohlídku musea velryb (fakultativní akce). Projdeme se kaňonem Ásbyrgi, který vytvořila ledovcová řeka Jökulsá i Fjöllum. V NP Jökulsárgljúfur můžeme obdivovat unikátní čedičové útvary. Nachází se zde i nejmohutnější vodopád Islandu i Evropy – Dettifoss 100 m široký, 44 m vysoký. Průtok hodně závisí na roční době, neboť pramení z ledovce Vatnajökull hluboko ve vnitrozemí.

5. den
Zastavíme se na kávu na farmě Mödrudalur, což je nevýše položené obývané místo na Islandu, dál pokračujeme pustým vnitrozemím zpestřovaným řadou jezer. Jako orientační bod nám bude sloužit nejvyšší samostatně stojící hora Snaefell (1833 m.n.m.). Využijeme možnosti vykoupat se cestou v jezírku, do něhož padá teplý vodopád, jehož voda má přesně tu teplotu, která potěší cestovatele v chladných dnech. Na závěr dne si prohlédneme vodní dílo a monumentální kaňon Kárahnjúkar.

6. den
Vystoupáme k třetímu nejvyššímu vodopádu Hengifoss, který je zasazen v čedičové stěně. Odsud se vydáme na jih do jihovýchodních fjordů. Tato panoramatická cesta lemující mořské pobřeží patří k jedněm z nejkrásnějších. Den zakončíme u jednoho z největších lákadel jihovýchodního pobřeží – ledovcové laguny Jökulsárlón. Ledové kry, které se odsud dostávají do moře, jsou posléze vyplavovány na černou pláž, která proto dostala název Diamantová.

7. den
Navštívíme NP Skaftafell s jeho ledovci a vodopádem Svartifoss. Projdeme se kolem unikátního kaňonu Fjadrárgljúfur, vytvořeného erozí ledovcovými vodami před 2 mil. let. Tento kaňon zpopularizoval ve svém videoklipu Justin Bieber, což vyvolalo takový zájem turistů, že musel být na čas uzavřen, protože hrozilo zničení místní přírody. Městečko Vík, Černá pláž, útes Dýrholaey, vodopád Skogafoss. Pak nás už čeká přesun na kratší prohlídku nejsevernějšího hlavního města Reykjavíku. Ubytování nedaleko letiště.

8. den
V časných ranních hodinách přesun na letiště a v 7:30 hod. odlet z Keflavíku, přílet do Prahy v 13:15 hod.

Změna programu vyhrazena dle pokynů průvodce, v případě nenadálých událostí nebo špatného počasí!!!

Cena zahrnuje
• letenku Praha - Island – Praha
• dopravu autem s pohonem všech kol pro 8 osob + řidič po Islandu
• služby řidiče a průvodce po Islandu v jedné osobě
• 7x ubytování v penzionech nebo chatkách, dvoulůžkové pokoje, společné sociální zařízení

Cena nezahrnuje
• vstup do skanzenu, muzea – 2x 1500 ISK (cca 2x 250 Kč) – nepovinné
• pozorování velryb cca 11000 ISK (2000 Kč) – nepovinné
• projížďka obojživelným vozidlem po ledovcové laguně cca 5900 ISK (1000 Kč) - nepovinné
• pojištění léčebných výloh a storna do 50.000 Kč 890 Kč
• připojištění Extra k základnímu balíčku pro rizika spojená s COVID 19 Evropa 290 Kč
• připojištění Extra+ k základnímu balíčku pro rizika spojená s COVID 19 Evropa včetně osobní karantény 540 Kč

Mapa

souřadnice nejsou zadané
Nastavení cookies

Abychom vám usnadnili procházení stránek a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se společností MagicWare. Jejich nastavení upravíte odkazem "Nastavení" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies. Souhlasíte s používáním cookies?

Funkční cookies

Zprostředkovávají základní funkčnost stránky, web bez nich nemůže fungovat.

Analytické cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové cookies

Shromažďují osobní údaje o uživateli z marketingového hlediska. Např. shromažďují informace za účelem přizpůsobení nabízené reklamy zájmům zákazníka, propojení se sociální sítí atd.

Personální cookies

Personal cookies nám umožňují upravit obsah webových stránek podle vašich specifických potřeb a preferencí. Odmítnutí používání osobních souborů cookie může vést k zobrazování informací, které jsou pro konkrétního uživatele nepoužitelné.